суть процесу виховання


Тема: Суть процесу виховання
План:
1.     Характеристика виховного процесу.
2.     Функції виховного процесу.
3.     Діалектика і рушійні сили виховного процесу.



                                  
Сторони виховання
Зовнішня
власне виховання,  виховуюча діяльність як передача соціального досвіду і природного середовища

Внутрішня
самовиховання, цілеспрямований
процес самовдосконалення шляхом засвоєння соціального досвіду діяльності


Сутність – це смисл даної речі чи явища, те, що воно є саме по собі, на відміну від усіх інших речей.
Сутність процесу виховання – це організація життя дитини, виховання навичок і звичок – стійких форм поведінки та вчинків, як спосіб поведінки у суспільстві.
Процес виховання – це сукупність дій вихователя і вихованця в процесі їх діяльності і спілкуванні, що забезпечує взаємодію індивіда з оточуючим світом, формування його ставлення до дійсності.

Особливості виховного процесу:
Виховний процес є:
-         цілеспрямованим,
-         багатофакторним,
-         тривалим та безперервним,
-         комплексним.
Виховному процесу притаманні:
-         віддаленість результатів,
-         варіативність результатів,
-         самокерованість.


2.
Функції виховного процесу

Виховання
Передбачає педагогічну цілеспрямовану організацію діяльності, спілкування дитини, які сприяють формуванню у вихованців морального ставлення до оточуючого світу, до самого себе, моральних норм і правил поведінки.
Виховання – це вплив ззовні: батьків, вчителів, друзів, навколишнього середовища.
Самовиховання
Систематична і свідома діяльність людини, спрямована на вироблення і вдосконалення своїх позитивних якостей і подолання негативних.
Перевиховання
Виховний процес, спрямований на подолання негативних якостей особистості, які сформувалися під впливом умов виховання.

3. Діалектика процесу виховання полягає у безперервному розвитку взаємозумовленості в його динамічності, рухливості, суперечливості.
Рушійні сили виховного процесу – це сукупність суперечностей, вирішення яких сприяє просуванню процесу виховання до нових цілей.
Є такі суперечності:
-         між необмеженими можливостями розвитку людської природи і обмежуючими умовами соціального життя.
-         між зрослими соціально значимими завданнями, які треба вихованцю вирішувати і тими можливостями, які обмежують його вчинки і дії у вирішенні цих завдань.
-         між зовнішніми впливами і внутрішніми прагненнями.
-         між впливами сім’ї, школи, громадськості, вулиці, засобів масової інформації.
-         між організованим впливом школи і стихійним впливом оточення.
-         між окремими впливами вчителів, які працюють у даному класі.
-         між рівнем розвитку особистості і виконуваними нею функціями в колективі.
-         між набутим негативним досвідом поведінки і новими умовами життя і діяльності.
-         Між усвідомленням унем своїх прав і обов’язків.

Комментариев нет:

Отправить комментарий