Тема: Суть процесу виховання
План:
1.
Характеристика
виховного процесу.
2.
Функції
виховного процесу.
3.
Діалектика
і рушійні сили виховного процесу.
Сторони
виховання
Зовнішня
власне виховання,
виховуюча діяльність як передача
соціального досвіду і природного середовища
|
Внутрішня
самовиховання,
цілеспрямований
процес самовдосконалення
шляхом засвоєння соціального
досвіду діяльності
|
Сутність – це смисл даної речі чи явища, те, що воно є саме по
собі, на відміну від усіх інших речей.
Сутність процесу виховання – це організація життя дитини, виховання навичок і
звичок – стійких форм поведінки та вчинків, як спосіб поведінки у суспільстві.
Процес виховання – це сукупність дій вихователя і вихованця в процесі їх
діяльності і спілкуванні, що забезпечує взаємодію індивіда з оточуючим світом,
формування його ставлення до дійсності.
Особливості
виховного процесу:
Виховний процес є:
-
цілеспрямованим,
-
багатофакторним,
-
тривалим та
безперервним,
-
комплексним.
|
Виховному процесу притаманні:
-
віддаленість
результатів,
-
варіативність
результатів,
-
самокерованість.
|
2.
Функції виховного процесу
|
||
Виховання
Передбачає педагогічну цілеспрямовану організацію
діяльності, спілкування дитини, які сприяють формуванню у вихованців
морального ставлення до оточуючого світу, до самого себе, моральних норм і
правил поведінки.
Виховання – це вплив ззовні: батьків,
вчителів, друзів, навколишнього середовища.
|
Самовиховання
Систематична і свідома діяльність людини, спрямована на
вироблення і вдосконалення своїх позитивних якостей і подолання негативних.
|
Перевиховання
Виховний процес, спрямований на подолання негативних
якостей особистості, які сформувалися під впливом умов виховання.
|
3.
Діалектика процесу виховання полягає
у безперервному розвитку взаємозумовленості в його динамічності, рухливості,
суперечливості.
Рушійні сили виховного процесу – це сукупність
суперечностей, вирішення яких сприяє просуванню процесу виховання до нових
цілей.
Є такі суперечності:
-
між
необмеженими можливостями розвитку людської природи і обмежуючими умовами
соціального життя.
-
між
зрослими соціально значимими завданнями, які треба вихованцю вирішувати і тими
можливостями, які обмежують його вчинки і дії у вирішенні цих завдань.
-
між
зовнішніми впливами і внутрішніми прагненнями.
-
між
впливами сім’ї, школи, громадськості, вулиці, засобів масової інформації.
-
між
організованим впливом школи і стихійним впливом оточення.
-
між
окремими впливами вчителів, які працюють у даному класі.
-
між
рівнем розвитку особистості і виконуваними нею функціями в колективі.
-
між
набутим негативним досвідом поведінки і новими умовами життя і діяльності.
-
Між
усвідомленням унем своїх прав і обов’язків.
Комментариев нет:
Отправить комментарий