Підручники

 Відповідно до навчальних програм, розробляють підручники і навчальні посібники.

Підручник - це книга, в якій з певних  методологічних позицій викладаються основи наукових знань з певного предмета відповідно до програми, вимог дидактики і методики.

Підручник допомагає учневі у засвоєнні матеріалу, прищеплює інтерес до предмета і стимулює самостійну роботу. Для вчителя підручник є методичним орієнтиром, де визначається послідовність введення понять, глибина їх розкриття, розподіл часу між окремими частинами навчального матеріалу.

Функції підручника

Освітня

Полягає в засвоєнні учнями певного обсягу систематизованих  знань, відповідно до сучасного рівня розвитку конкретної науки, який містить конкретний підручник; формування умінь і навичок відповідно до діючої програми. 


Розвиваюча

 сприяє розвиткові здобувача освіти, формує його здібності, вчить співставляти, порівнювати, виділяти головне, конкретизувати, аналізувати.  


Виховна

 Впливає на світогляд здобувача освіти, його моральні та естетичні почуття, ставлення до праці, навчання, формує і удосконалює певні риси особистості. 


Управлінська

Полягає в тому,що в ньому програмується  певний тип навчання. Методи, форми і засоби набуття знань, обробки інформації, способи застосування знань у різних итуаціях.



Типи підручників

Інформаційні

 Навчальна інформація подається у готовому вигляді за допомогою слова та ілюстрації.

Пізнавальна діяльність здобувачів освіти має репродуктивний характер.

недолік: не створює достатніх можливостей, щоб навчити учнів самостійно здобувати знання для формування у них творчого мислення.

перевага: можливість передавати у стислому вигляді значний обсяг наукової інформації.


Проблемні

 (будуються на основі проблемного викладу)

На початку навчальної статті формулюється проблема, далі висовується і обгрунтовується гіпотеза розв'язання даної проблеми, розкривається логіка процесу її розв'язання та перевірка правильності результатів.

Здобувач освіти стежить за ходом думки автора, визначає своє ставлення до ходу подій, прогнозує подальше розгортання подій.              

 

Програмовані

 Навчальний матеріал подається окремими частинами (кроками) засвоєння кожного кроку інформації перевіряється контрольними запитаннями;

учні рухаються далі взалежності від результатів засвоєння знань. 

 

Комплексні

поєднує кращі риси всіх типів підручників;

підручник містить певні дози інформації, що вивчаються учнями;

проблема розвязується у процесі викладу і вивчення матеріалу;

матеріал може закріплюватисяі перевірятися програмованими дозами. 


Вимоги до підручників
І Дидактичні (педагогічні) вимоги:
1. Повідомляти достовірно-наукові дані у відповідності з сучасним рівнем розвитку даної області наукових знань в рамках зазначених програмою.
2. Розвивати мислення здобувачів освіти, формувати основні прийоми розумової діяльності.
3. Забезпечити підготовку до самостійного здобуття знань у майбутньому.

ІІ Методичні вимоги:
1. Відповідати віковим особливостям здобувачів освіти як за змістом матеріалу так і за формою, мовою викладу матеріалу, за прийомами емоційного впливу на здобувачів освіти.
2. Повинен містити достатню кількість малюнків, ілюстрацій, які б полегшували сприймання, розуміння і запам'ятовування навчального матеріалу, повинні показувати застосування на практиці наукових знань.

ІІІ Поліграфічні вимоги:
Розмір шрифту, колір.


Комментариев нет:

Отправить комментарий