Практична робота

Тема. Процес виховання, його сутність 

Мета: сформувати у здобувачів освіти  розуміння понять: «виховання», «самовиховання», «перевиховання», «мета виховання», «специфіка процесу виховання», «рушійні сили процесу виховання»; ознайомити їх з різними підходами до розуміння сутності та критеріїв ефективності виховання, розвивати педагогічне мислення. 

Основні поняття: виховання, самовиховання, перевиховання, специфіка процесу виховання, мета виховання, рушійні сили виховання, об’єктивні чинники мети виховання, ефективність виховання, критерії вихованості дитини. 

Обладнання: опорна схема заняття, тести, збірник педагогічних задач. 

План роботи: 

1 Теоретичний блок. 

1.1. Мікровиступи студентів з теми роботи: 

філософські засади сучасного українського виховання; 

мета і сутність українського виховання; 

українська етнопедагогіка – основа національної системи виховання; 

завдання гармонійного виховання української молоді; 

основні напрями сучасного виховання. 

1.2. Перевірка рівня знань студентів з таких питань: 

особливості виховання та його рушійні сили; 

мета та завдання виховання; етапи процесу виховання; 

результати процесу виховання та методика їх виявлення; 

методи підвищення ефективності процесу виховання. 

2. Практичний блок. 

2.1. Складання опорної схеми роботи. 

2.2. Оформлення педагогічного словника. 

2.3. Конспектування восьми методик (за вибором) вивчення вихованості особистості (Див. Л. Н. Фридман и др. Изучение личности учащегося и ученических коллективов. М.: Просвещение, 1988). 

2.4. Конспектування «Діагностичної програми вивчення рівней вихованості учнів 9-11 класів» (Див. М. И. Шилова. Учителю о воспитанности школьников. М.: Педагогика, 1990. С. 24–28). 


Картка самостійної роботи 

1. Поняття традицій, звичаїв, обрядів, їх спільність та відмінності. 

Основні зимові звичаї та обряди: 

а) ... 

Весняні свята: 

а) ...  

Літні урочистості: 

а) ... 

Осінні дати, свята: 

а) ... 

Прогностичні функції народного календаря: 

а)... 

Проблемна задача. 

У чому полягає вплив народного календаря на формування в учнів наукової картини світу? 

3. Експрес-контроль. 

3.1. У чому сутність виховання? 

3.2. У чому полягає сутність діяльнісно-особистісної концепції виховання? 

3.3. Надайте визначення поняття «виховання» з різних плглядів. 

3.4 У чому різниця виховання і самовиховання? 

3.5. Що таке перевиховання? 

3.6. Яка мета виховання? Що вона відображає? 

3.7. Які завдання національного виховання в Україні? 

3.8. Назвіть рушійні сили процесу виховання. 

3.9. Які етапи процесу виховання? 

4. Тестові завдання 

Допишіть пропущені слова. 

4.1. Мета виховання – сукупність властивостей особистості, до виховання яких прагне ... 

4.2. Загальною метою виховання є ... 

4.3. Рушійні сили процесу виховання – це сукупність … .  

4.4. Самовиховання – свідома, цілеспрямована та ... діяльність, що виникає внаслідок активної взаємодії особистості із середовищем та впливає на розвиток та ... особистості. 

4.5. Перевиховання – процес ... неправильно сформованих поглядів, суджень, оцінок учнів та негативних способів поведінки. 

Із запропонованих нижче відповідей виберіть одну правильну, обґрунтувавши хибність або неповноту інших. Якщо правильної відповіді немає, сформулюйте її самостійно. 

4.6. Яке з формулювань найповніше і найточніше відображає мету виховання на сучасному етапі? 

а) виховання громадянина; 

б) виховання працівника; 

в) виховання всебічно розвиненої людини; 

г) виховання сім’янина. 

4.7. У якій з перелічених нижче груп знаходяться психологічні та практичні прийоми самовиховання: 

а) самовиховання, самопереконання, завдання самому собі, впізнай себе; 

б) крок за кроком, самопідбадьорювання, оцінювання прожитого дня, самоосуд; 

в) самосхвалення, самозаохочення, самоосуд, самопокарання, самонаказ, самонавіювання, самопереконання; 

г) упізнай себе, самохарактеристика, самозобов’язання, оцінювання прожитого дня, крок за кроком?

Комментариев нет:

Отправить комментарий